Lieven De Marez (digiMeter profielen 2015)

In welke mate lijdt de Vlaming aan “digibesitas”, veroorzaakt door een overmatig gebruik van digitale media? Hoeveel uur per dag kijkt hij bijvoorbeeld nog lineair naar TV en hoeveel “uitgesteld” en welke sociale mediakanalen raadpleegt hij voor nieuws en sport? Hoe populair zijn Netflix en Spotify ondertussen in Vlaanderen en in welke mate vormen ze een bedreiging voor de traditionele TV – en radiostations? En hoe zit het met Facebook Messenger en WhatsApp? De iMinds digiMeter brengt jaarlijks op basis van grootschalig onderzoek een update van het mediabezit & gebruik van de Vlamingen in kaart.

Benieuwd? Tijdens deze Cookies Club komen de onderzoekers Bart Vanhaelwyn en Prof. Lieven De Marez van iMinds Living Labs de meest recente resultaten uit het digiMeter onderzoek zelf toelichten.

De Cookies Club gemist? Check  hier de presentatie van Lieven.

 

 

 

Cookies? Prince koeken

PrinceKoeken